السبت، 7 سبتمبر 2013

قصة متخافيش الحلقه السابعه



الحلقه السابعه

احمد كان قاعد مع هنا ومامتها فى البيت
الام : بجد يابنى مش عارفه اشكرك ازاى ربنا يوقفلك ولاد الحلال يارب ويحميك ويبعدعنك الشر
احمد : ربنا يخليكى ياطنط ..........انا معملتش غير الواجب
هنا بتوتر : انت متعرفشى حاجه عن الزفته دى
احمد : لا كلمتنى امبارح ...........هى فالاسكندريه وعاوزانى اروحلها ..............بعد معرفت انى اتصرفت
هنا بخنقه : يعنى انت رايح عندها
احمد : لا طبعا هو انا مجنون .... انا هغير رقم تليفونى وهسافر اى بلد بعيده .......... عاوز اخد منى وابعد عن اى حد يعرفنا عشان كريمه متعرفشى توصلى
قامت هنا من مكانها وهى مضايقه اوى ودخلت اوضتها وجابت لفه ودخلت تانى لاحمد
هنا : اتفضل يا احمد
احمد باستغراب : ايه ده ؟؟
هنا : ده مبلغ عشان اللى عملته عشان وعشان كمان تعرف تكمل دراستك وتصرف على اختك
احمد بضيق: انتى جيبانى عشان كده .............لو كنت اعرف مكنتش هاجى
وقام يامشى وهو متنرفز
هنا جرت عليه : استنى بس انا مش قاصدى اضايق انا بس فكرت اساعدك زى مانت ساعدتنى
وسكتت شويه وهى بتبصله بحزن : طيب عشان خطرى متزعلشى ممكن تقعد ثوانى .............ثوانى بس ومتمشيش
هنا بصت لمامتها: ماما تعالى عاوزاكى
احمد قاعد تانى وهنا اخدت مامتها ودخلو جوه
الام : خير يا هنا فى ايه
هنا : ماما انا عاوزه اعمل حاجه وياريت توافقى
الام : قولى
هنا : ايه رايك احمد واخته يقعدو فالشقه بتاعى اللى قصدنا
(الشقه دى باباه هنا اشتراها لهنا عشان تتجوز فيها وتكون جانبه عشان هى بنته الوحيده ومكنشى عاوزه تبعد عنه حتى لما تتجوز )
الام : ازاى يعنى دى شقتك اللى هتجوزى فيها وبعدين نسكن ناس غرب احنا منعرفهمش ..............لا مش هينفع
هنا: ياماما بس اسمعينى .......الشقه مقفوله من سنين وانا مش هتجوز دلوقتى لسه بدرى ...........وبعدين احمد راجل محترم وانتى شوفتى عمل معايا ازاى وهو محتاج اننا نساعده زى ماهو ساعدنى .............وبعدين هو رافض يا خد الفلوس ........عشان خاطرى يا ماما
الام : بس
هنا : ماما .........احمد انقذنى من الست الشيطانه دى ومن غيره كان زمان مستقبلى كل ضاع ولا كنت هتجوز ولا كنت هعرف اعيش اصلا ..............عشان خاطرى وفقى
الام : ماشى يا هنا موافقه
وخرج هنا لاحمد عشان متتاخرشى عليه
هنا : احمد اسمع بقى اللى هقوله .................زوفكر فيه كويس قبل ما ترفض وتخدك الكرامه
احمد بصلها بانتباه
هنا : انت لسه مش عارفه هتروح فين وبعدين كده هتروح عليك اخر سنه فالكليه ........فانا فكرت فى فكره انا عندى شقه هنا قصدنا ..............ممكن تاجرها مننا وتعيش فيها الفتره دى انت واختك لحد ما تعرف هتعمل ايه وتخلص كليتك وبعد كده لو عاوز تمشى انت حر ..........هنا المكان بعيد عن كريمه وعمرها هتفكر انها تيجى هنا وخصوصا وهى عارفه انى مت ده احسن واامن مكان ليك ولاختك .........فكر كويس وانا مستنيه الرد منك بكره الصبح .......ماشى
احمد فضل ساكت وهو بيفكر فكلام هنا ومش عارف يقولها ايه
ومشى احمد وهو محتار يوافق ولا لاء وروح البيت وحكى كل حاجه لمنى اخته
منى : انا مش مصدقه احمد انت عملت كده بجد
احمد : كان غصب عنى يا منى ........ المهم دلوقتى انتى شايفه نعمل ايه اقبل عرض هنا ولا نسافر فى اى حتى تانيه
منى : بص يا احمد احنا ممكن نروح لهنا لحد مانخلص السنه دى وبعد كده لو عاوز نسافر نسافر وتكون حتى خلصت وتعرف تشتغل فى اى حته وانا كمان مش هروح المدرسه وهبقى اروح على الامتحانات وخلاص وكريمه اكيد مش هدور علينا دلوقتى عشان هى هتخاف تيجى هنا دلوقتى
احمد : بس انا هجيب فلوس الايجار منين دى المنظقه شكلها غالى اوى وهصرف عليكى ازاى
منى : بص هى اكدي هنا مش هتطلب ايجار عالى هى عاوزه تساعدك وانت اشتغل بليل وربنا هيكرمنا ان شاء الله .........وبعدين على الاقل تبقى مطمن عليا وانا معاهم مش احسن ما نروح بلد غريبه ومنعرفشى فيها حد
احمد : ماشى يامنى ..........انا هكلمها الصبح وقولها اننا موافقين وانتى قومى لمى حاجاتنى عشان نمشى فى اقرب وقت والصبح بعد ما اكلم هنا هرمى الشريحه وهجيب شريحه جديده

ونكمل الحلقه اللى جايه

قصة متخافيش الحلقه السادسه



الحلقه السادسه

تانى يوم صحى احمد وقرب من هنا وهو بيحاول يصحيها
احمد : انسه هنا ...........هنا
هنا ببراءه : ماما سبينى انا تعبانه اوى
احمد : هنا ..............هنا
فاقت هنا شافت احمد اتنفضت ورجعت لواره من الخضه
احمد : ما تخافيش .............انا احمد
افتكرت هنا كل اللى حصلها وافتكرت احمد ورجعت للواقع المرعب اللى هيا فيه
احمد : بصى اللى هقولك عليه دلوقتى تعمليه
هنا بقلق : اعمل ايه
احمد : بصى مفيش وقت .......كريمه زمانها جايه ...........انتى لازم تمشى من هنا
هنا باستغراب : ازاى ...........طيب وانت هتعمل ايه
احمد : متقلقيش عليا .......... المهم اعملى اللى هقولك عليه ده
هنا : طيب
................................................................
احمد كان نايم ع الكرسى دخل كريمه بصت على هنا اللى نايمه الارض ومتبهدله وشافت الدم واترسمت على شفايفها ابتسامت حقد وفرحه من اللى حصل فيها قربت كريمه من احمد
كريمه : احمد ..............يا احمد
فاق احمد وبصلها باستغراب : انتى جيتى امتى
كريمه : لسه دلوقتى
بصت لهنا : برافو عليك انا كنت خايفه لتخاف تعملها
احمد : المهم دلوقتى هنعمل ايه فالمصيبه دى
كريمه : قوم صحيها وارميها فاى دهيه وهيه تبقى تتصرف
قام احمد قرب من هنا وقعد يهز فيها مش بتتحرك
احمد بخضه وهو بيبص لكريمه : دى مش بتتحرك
كريمه بزعر : ماتت
احمد حط ايده على ايدها عشان يشوف النبض
احمد : ماتت ...............يا دى النصيبه .........هنعمل ايه دلوقتى
كريمه بخوف : مش عارفه ....... اتصرف
احمد وهو بيفكر : انتى لازم تهربى ............ وانا هتصرف
كريمه : اهرب فين .....وهتتصرف ازاى
احمد : بصى ام البنت ممكن تبلغ عنك عشان اللى حصل فالعياده والدكتور اكيد هيدلهم عنوانك .........انا محدش يعرفنى .......... روحى دلوقتى لمى هدومك وسافرى اى حته
وانا هرميها فى اى حته وهروح على البيت
كريمه لسه هتمشى ندلها احمد
احمد : استنى ...........قبل ما تمشى انا عاوز وصولات الامانه .........بتهيالى انا عملت كل اللى انتى عاوزاه
كريمه : بعدين ......... يا احمد بعدين
احمد مسكها من ايديها : لا مش بعدين ........ياما همشى ومليش دعوه بالمصيبه دى
كريمه : طيب خلاص سيب ايدى
وفتحت الشنطه ورمت لاحمد الوصولات ومشت وهى بتجرى وخايفه ومرعوبه
احمد لم الوصولات وعدها واطمن انهم كلهم وبص على الباب واتاكد ان كريمه مشت وجرى على هنا
احمد : هنا .............يا هنا فوقى ..............هنا
هنا بدائت تفوق : انا فين اه يدماغى
احمد : معشلى انتى كويسه
هنا : البتاع اللى شممتهولى ده وجعلى دماغى اوى
احمد : معلشى عشان تصدق انك موتى ........قومى ياله عشان نمشى من هنا
هنا : هى خلاص مشت
احمد : اه ياله قومى معايا عشان اروحك
وقامت هنا وهى تعبانه اوى ومشت وهى واحمد لحد عربيتها وروحها لحد البيت

................................................................
بعد اسبوع

هنا قاعده فى اوضتها وكانت سرحانه وفجاءه موبيلها رن
هنا : الو ...السلام عليكم
....: وعليكم السلام
هنا : ايوه مين معايا
احمد : انا احمد يا انسه هنا ..............فكرانى
هنا وقلبها بيدق : احمد ......اه طبعا ازيك واخبارك ايه
احمد : انا قولت بس يعنى اطمن عليكى .......اصل انا مسافر وكنت عاوز اكلمك لاخر مره
هنا : بخضه مسافر فين وليه ..........طيب ممكن طلب
احمد : طبعا اتفضلى
هنا : ممكن قبل ما تسافر تعدى عليا فالبيت بس ضرورى
احمد باستغراب : حاضر ........بس افهم ليه
هنا : لما تيجى هتعرف كل حاجه ........لو سامحت
احمد بقلق : حاضر
هنا : انت عارف العنوان مش كده
احمد : اه عارفه هكون عند حضرتك بليل الساعه 8
هنا : خلاص ماشى ..............وانا مستنياك

وفعلا الساعه 8 احمد كان قاعد مع هنا ومامتها فالبيت

ونشوف هنا عاوزه احمد ليه ونكمل الحلقه اللى جايه

قصة متخافيش الحلقه الخامسه



الحلقه الخامسه

الام قاعده على الانتريه وهى منهاره من العياط والقلق والخوف على هنا هيموتها
الام : ياترى ياهنا انتى فين .........ولا حصلك ايه ..........يارب انا مليش غيرها ده انا اموت لو حصلها حاجه ...........طيب اعمل ايه انزل ادور عليها فالشوارع ولا اعمل ايه ..........يارب سترك يارب
وشويه وتليفون البيت بيرن جرت الام عليه
الام : السلام عليكم
هنا : ماما ......
الام بخضه : هنا ....انتى فين انتى كويسه .........مجتيش ليه لحد دلوقتى
هنا بتحاول تمسك اعصابها : بصى ياماما اهدى كده واسمعينى كويس ..........فاكره الست اللى كانت عند الدكتور الحراميه
الام : اه مالها .............وايه دخلها فى تاخيرك
هنا : ماما الست دى طلعت شيطانه وخلت واحد يخطفنى
الام بصويته مكتومه : ايه يالهوى
هنا : ماما اهدى متخافيش .........انا كويس .........ربنا بيقوفلنا ولاد الحلال .........فى واحد هنا بيساعدنى متخافيش انا بس مش عاوزاكى تقلقى وربنا يسهل على صبح هتصرف وهكون عندك .............
الام بعياط: ياحبيبتى يابنتى ...........يعنى هتتصرفى ازاى .......انا هنزل ابلغ البوليس
هنا : ماما لاء متقوليش لحد حاجه .............عشان خاطرى ..........لو عاوزانى اكون كويسه متقوليش لحد حاجه
احمد بص لهنا انها تخلص المكالمه
هنا : ماما انا لازم اقفل دلوقتى .......وبطلى عياط صلى ياماما وادعيلى ..............مع السلامه
قفلت هنا وفضلت الام حضنه السماعه وهى بتعيط ومش عارفه تعمل ايه وبعد شويه دخلت اتواضت وصلت وفضلت تدعى لهنا طول الليل
................................................................

هنا كانت نايمه على الارض وبصه نحية احمد وهو كان باصص فالارض
هنا وهى بتكلم نفسها
" انا مش فاهماك ...............مهما كانت الظروف مش قادره اسامحك انك اللى جابتنى هنا "
" بس انت ساعدتنى كتير واحد غيرك كان زمانه مبهدلنى ومكنتش هصعب عليه "
" انا مش عارفه اخاف منك ولا اخاف عليك وعلى اللى ممكن يحصلك من الست المقرفه دى "
" انا حسه انك طيب اوى ........بس يارب ياترى هيحصل فيه ايه ...............وهتفضل تساعدنى لحد امتى .........يارب سترك يارب سترك "
غمضت هنا عنيها من التعب ودموعها على خدها
احمد بص عليها كانت جميله اوى رغم وشها المبهدل من التراب والعياط
بصلها اهم بضحك حزينه وهو بيكلم نفسه
" انتى طلعتلى منين انتى كمان .........يارب مش كفايه عليا اللى انا فيه "
" انا تعبت اوى ..........يارب انت عالم بظروفى وانى عملت كل ده عشان منى هتتبهدل من بعدى وهى ملهاش حد غيرى "
" بس البنت الغلبانه دى ذانبها ايه .............منك لله ياكريمه ربنا ينتقم منك يارب "
" انا لازم اتصرف واخرج البنت دى من هنا باى طريقه قبل ما شيطانه دى تعمل فيها حاجه ...........يارب اهدينى للطريقه دى يارب "
ونام هو كمان من كتر التعب والتفكير على الكرسى
...................................................................

تانى يوم صحى احمد وقرب من هنا وهو بيحاول يصحيها
احمد : انسه هنا ...........هنا
هنا ببراءه : ماما سبينى انا تعبانه اوى
احمد : هنا ..............هنا
فاقت هنا شافت احمد اتنفضت ورجعت لواره من الخضه
احمد : ما تخافيش .............انا احمد
افتكرت هنا كل اللى حصلها وافتكرت احمد ورجعت للواقع المرعب اللى هيا فيه
احمد : بصى اللى هقولك عليه دلوقتى تعمليه
هنا بقلق : اعمل ايه
احمد : بصى مفيش وقت .......كريمه زمانها جايه ...........انتى لازم تمشى من هنا
هنا باستغراب : ازاى ...........طيب وانت هتعمل ايه
احمد : متقلقيش عليا .......... المهم اعملى اللى هقولك عليه ده

ونكمل الحلقه اللى جايه

قصة متخافيش الحلقه الرابعه



الحلقه الرابعه

" احمد كان عايش مع مامته واخته كان متفوق فالدراسه ودخل هندسه وكان بيشتغل بليل فى مصنع عشان يعرف يعيش ويصرف على اخته ومامته بعد وفات باباه فى حادث وهو فالثانويه "
وبعد حوالى اسبوع توفت الام وزادت الديون على احمد بسبب علاج مامته والمستشفى وفى يوم كان قاعد حزين على حاله وعلى مامته فى شقته لقى الباب بيخبطت وفتحت منى
منى من غير نفس : اهلا بحضرتك اتفضلى
كريمه : ازيك يامنى عامله ايه امال احمد فين
منى : ثوانى هنديهولك
ودخلت منى لاحمد الاوضه
منى : الزفتى اللى اسمها كريمه جارتنا عاوزاك
احمد : عيب كده يامنى ...........الست كل يوم بتسال علينا من يوم وفات ماما
منى : مش عارفه انا مش بطيقها ولا برتحلها
احمد : طيب اسكتى بقى
وخرج احمد لكريمه وهو باين عليه الهم والحزن
كريمه : ايه يا احمد مالك عامل كده ليه
احمد :ولا حاجه .................. مفيش
كريمه بضحكه صفره : ايه محتاج فلوس
احمد : كفايه اللى اخدته منك ............. انا هحاول اتصرف
كريمه : هتتصرف منين احنا اخوات وجيران .............شوف انت عاوز كام ومتقلقشى هتمضيلى على وصل امانه زى العاده .......اهو يحفظ حقى
احمد باستسلام : ماشى اللى انتى عاوزاه
وفعلا كريمه اداته الفلوس ومضته على الوصل

بعدها بحوالى اسبوع كان احمد نازل يجيب طلبات متاخر لقى كريمه طلعه على السلم وهى مضايقه وكلها حقد وغل
وبعدين بصت لاحمد : انا عاوزاك ضرورى
احمد : فى ايه .......انتى مالك
كريمه : تعالى بس .............مش هينفع الكلام هنا
وفعلا دخلو شقة كريمه وحكلتله كريمه على هنا واللى عملته وخلت الدكتور يطردها
كريمه بغيظ : انا لازم انتقم منها
احمد : ازاى يعنى هتعملى ايه وانتى تعرفيها منين اصلا
كريمه : انا استنيت لما نزلت واخد رقم عربيتها
وبعدين بصت لاحمد : انا هخطفها وانت لازم تساعدنى
احمد : نعم .........اساعدك ازاى يعنى ...........بقولك ايه انسى الموضوع ده احسن
كريمه : لا طبعا انا منساش حقى ابدا ....وانت لازم تساعدنى ........يا اما .؟؟؟؟
احمد بقلق : يا اما ايه ؟؟
كريمه بتحدى : ياما هوديك فى ستين دهيه وهبلغ عنك بوصلات الامانه اللى عندى
احمد بزعيق : انتى بتهددينى ؟؟
كريمه : افهم اللى تفهمه ................انت لازم تساعدنى
احمد برجاء : عشان خاطرى انسى الموضوع ده .........انا عندى اخت بنت واخاف عليها ........عشان خاطرى بلاش الاذيه
كريمه : لو فعلا خايف على اختك اسمع كلامى ...........ولا عاوز اختك تتشرد لما اخوها حبيبها يدخل السجن
احمد : انتى ايه شيطان ...........انتى معندكيش دم
كريمه بدلع : ها بقى يا حماده .....هتساعدنى مش كده
وفعلا احمد سمع كلامها خوفا على اخته وقدر يوصل لهنا عن طريق رقم العربيه وفضل يراقبها لحد ملقى الفرصه وخطفها

ويرجع احمد ويبص لهنا : بجد انا عملت كده غصب عنى كريمه دى مش بنى ادمه دى شيطانه
هنا بخوف : طيب وهى هتعمل فيه ايه دلوقتى
احمد : مش عارف .............استنى لما نشوف هتعمل ايه الصبح
هنا بداءت تعيط : طيب وماما زمانها قلقانه عليه دى ملهاش غيرى .............عشان خاطرى سابنى اروح
احمد : بالله عليكى انا مش ناقص ........انا فيا اللى مكفينى
هنا وهى بتمسح دموعه : طيب ينفع تكلمها وطمنها عليا .......عشان خاطرى زمانها هتموت من قلق عليا ..........كلمها كمان عشان ممكن تكلم البوليس وتخلصنا من كل ده
احمد بخضه : ايه بوليس .............لا انتى عاوزه تودينى فى داهيه
هنا : طيب خلاص بس طمنها بس
احمد بعد تفكير : طيب بصى انتى هتكلميها وتخليها متقولشى اى حاجه لحد ولا تبلغ لحد منشوف هنتصرف ازاى الصبح
هنا بفرحه : ماشى اللى انت عاوزه بس اكلمها

ونكمل الحلقه اللى جايه

قصة متخافيش الحلقه الثالثه


الحلقه الثالثه

كريمه بصت للشاب : تسلم يا ابوحميد......... وعشان نفذت اللى قولتلك عليه ..........الحلوه دى
ورجعت بصت لهنا بشماته وغيظ
كريمه : الحلوه دى ليك الليله دى ..............مبروك يا عريس .......وهجيلك الصبح وتكون شرفتنى
وبعدين بصتله بشك : ولا اشوف حد تانى ؟؟؟
احمد بصلها بابتسامه بانه موافق
ومشت كريمه وهى عماله تضحك بصوت عالى وهنا الخوف هيموتها واحمد رجع قعد تانى على الكرسى وهو بيبص لهنا من غير ما ينطق بكلمه
............................................................
الام قاعده قلقانه وتبص فالساعه وتتصل بهنا التليفون مقفول
الام : يارب خير ..........اتاخرتى كده ليه يا هنا .............يارب احفظهالى يارب
وبداءت تعيط وهى مش عارفه تعمل ايه
وكل شويه من الشباك للاوضه لباب الشقه وهى محتره وقلقانه
.................................................................
احمد لسه قاعد يبص على هنا وهى عمال تعيط وخايفه وفجاءه قام احمد من مكانه وقرب عليها
هنا بخوف : انت عارف لو قربت منى ...........عشان خاطرى انا ماذتكشى فى حاجه .............انا معملتش غير الصح ...........عشان خاطرى وبداءت دموعها تزيد
قرب احمد منها واخير اتكلم وقالها
احمد : ما تخافيش ..............
هنا بخوف : انت هتعمل فيا ايه
احمد : قولتلك ماتخافيش .............اعملى اللى هقولك عليه وماتخافيش
هنا بقلق : اعمل ايه ؟؟؟؟
احمد: بصى الست دى مفتريه ولو انا معملتش كده هتجيب حد تانى
هنا وهى بتبعد عنه : هتعمل ايه ......... انت معندكشى اخوات بنات حرام عليك
احمد : صدقينى مش هلمسك حاولى تثقى فيه .
هنا : اثق فيك ازاى يعنى وانت السبب انى هنا
احمد : اسمعينى بس انا عملت كده غصب عنى انتى متعرفيش الست دى مفتريه ازاى .............المهم دلوقتى اعملى اللى هقولك عليه
هنا بصتله وهى بتحاول تصدق كلامه وتطمن
قرب منها احمد : بصى انا هقطع هدومك وبهدلى فى وشك شويه كده ...........و هنمثل انى عملت فيكى حاجه ماشى هشان بس تسيبك
هنا بشك : ازاى يعنى .............
قرب منها احمد بس المرادى كان خوفها منه بداء يروح شد كم الجاكت بتاعها قطعه وجاب تراب من الارض وبهدل وشها بيه وهدومها كلها
وبعدين بصلها بحيره : فى لسه حاجه مهمه .......الدم
هنا باستغراب : دم ايه.........هو انت هتموتنى
احمد باحراج : لاء ........بس مش انتى لسه بنت
هنا بكسوف بعد ما فهمت : هتعمل ايه
احمد طلع من جيبه سكينه صغيره وعور نفسه فدراعه ونزل دم على الارض وعلى هدوم هنا
هنا بصتله باستغراب بعد ماتحول خوفها منه لخوف عليه
هنا : انت مجنون ...........مش كفايه الجرح اللى فايدك
احمد بحزن : مش مهم انا......... انا اللى عملت فيكى كده واستاهل كل ده
رجع قعد على الكرسى تانى وفضل يبص على هنا بحزن
هنا باستغراب : هو انت مين ؟؟ .........وبتعمل كده ليه ؟؟
احمد بحزن : انا اسمى احمد ........ اخر سنه كلية هندسه
هنا : ايه بجد .........طيب انت ليه بضيع مستقبلك وليه عملت كده وانت تعرف الست المقرفه دى منين
احمد: هحكيلك ...........من حوالى شهر ونص

فلاش باك
احمد واقف فى شقه على قد حالها ومتوتر جدا وقلقان وبعد شويه يخرج دكتور من الاوضه اللى قدامه
احمد : خير يا دكتور
الدكتور : الحاله مطمنشى لازم ننقلها للمستشفى فى اقرب وقت .......انا هتصل بالاسعاف
جرت منى على احمد وهى بتعيط : ماما يا احمد
احمد : اهدى يا منى ان شاء الله هتبقى كويسه ...........ادخلى بس غيريلها هدومها عشان الاسعاف لما يجى
احمد: خير يا دكتور
الدكتور : بعد التحاليل .........للاسف عندها سرطن فى المعده وفى مرحله متاخره جدا حتى العلاج الكيماوى مش هينفع .......انا اسف
وقف احمد وهو مصدوم وبداءت الدموع تنزل من عينه


ونكمل الحلقه اللى جايه

قصة متخافيش الحلقه الثانيه



الحلقه الثانيه

هنا استنت شويه كريمه دخلت المطبخ تعمل كوباية شاى وشويه وخرج المريض اللى عند الدكتور هنا قامت بسرعه ودخلت للدكتور الاوضه
الدكتور : اتفضلى يا بنتى
هنا : لا معلشى يا دكتور ...........ممكن حضرتك تيجى معايا لحظه
الدكتور باستغراب : فين وليه .......انا مش فاضى هتكشفى ولا لاء
هنا برجاء : معلشى يا دكتور ..........مش عطل حضرتك كتير
خرج الدكتور بره مع هنا ووقف فى نص العياده وكريمه مبرقه ومش عارفه فى ايه ولا ايه اللى بيحصل
هنا : لو سامحت يادكتور .......هو الكشف بكام
الدكتور بنفاذ صبر : ب50 جنيه
هنا : والمستعجل
الدكتور : مستعجل ازاى الكشف موحد واللى بيجى بيدخل بالدور
هنا وهى بتبص لكريمه بتحدى : الممرضه بتاعت حضرتك حرميه وبتاخد 100 جنيه واللى بيدفع 50 جنيه مش بتدخله والست الغلبانه دى بقاله اكتر من 4 ساعات قاعده عشان مش معاها تدفع ..........ولو حضرتك مش مصدقنى خليها تفتح الدرج التانى ده وهتلاقى فيه الفلوس الزياده
الدكتور بعصبيه وهو بيبص لكريمه : الكلام ده حقيقى
كريمه بارتباك : لا طبعا دى كدابه ..........انا معملتش كده
الدكتور : طيب افتحى الدرج ده
كريمه : بس ده مقفول .............مش معايا المفتاح
الدكتور بعصبيه : افتحيه بدل ما كسره على دماغك
كريمه بغيظ وهى بتبص لهنا فاتحت الدرج وفعلا الدكتور لقى فيه فلوس كتير
الدكتور : اطلعى بره ولو شوفت وشك هنا تانى هوديكى فى ستنين دهيه ..........ياله بره
كريمه اخدت شنطتها ومشت وهى بتبص لهنا بكل غيظ وحقد
الدكتور: انا متشكر اوى يا بنتى الحيوانه دى كانت هضيع سمعتى ........ اتفضلى ياله ادخلى انتى بقالك فتره
هنا : معلشى يادكتور الست الغلبانه دى الاول وانا بعدها
وفعلا الست دخلت واطمنت على بنتها وقاعدت تدعى لهنا كتير اوى وبعد كده مامة هنا كشفت وهم كمان روحو

وبعد حوالى شهر

هنا كانت خارجه من جامعتها وماشيه لوحدها وفجاءه ولد خطف الشنطه منها وجرى
هنا بصوت عالى : حرامى حرامى
جه شاب من الناحيه التانيه ووقف قدامه الولد ولسه بيمسكه طلع مطوه وضربه فى دراعه وجرى
وقع الشاب على الارض وهو دمه سايح واتلم عليه الشارع وجرت هنا نحيته وهى مخضوضه
هنا : انت كويس .............
الشاب بصوت ضعيف وهو ماسك دراعه : الحمد لله
هنا : قوم اوديك لاى مستشفى
وفعلا قام ومشى معاه فى اتجاه العربيه وركب معاها العربيه
وفالطريق
خرج الشاب زى ازازه برفيوم ورش على وش هنا واغمى عليها

هنا بتفوق وهى حاسه ان دماغها تقيله اوى وبتبص حواليها وهى شايفه كل حاجه مزغلله ومش قادره تركز حاولت تجمع تركزها وبداءت تفوق شويه بشويه وتشوف كويس
لقت نفسها قاعده على كرسى ومربوطه فى مكان واسع اوى زى مخزن وفى كركيب كتير وقدامها قاعد على كرسى شاب وعمال يبص عليها
هنا بلسان تقيل : انننت ....ااانت مييين ...ااانا فين
الشاب بيبصلها وساكت
هنا وهى بتفتكر : انت اللى اتعور انت جايبنى هنا ليه
هنا بخوف : انت عاوز منى ايه ..........هو انا عملتلك حاجه
وفجاءه جه صوت من عند الباب
..........: لا يحلوه انتى عملتيلى انا وانا حقى مبيضعشى
هنا بصت لكريمه بخوف: انتى عاوزه منى ايه
كريمه : عاوزه اخد حقى منك ....... وابهدلك زى ما بهدلتينى وسيبتينى شغلى .....انا بقى هضيعلك مستقبلك
هنا بخوف ودموعها بتنزل : انتى اللى حراميه ومعندكيش ضمير
كريمه بضحك بصوت عالى : ماشى ياحلوه بما انى معنديش ضمير نشوف بقى ضميرى ده هيوديكى لفين
كريمه بصت للشاب : تسلم يا ابوحميد......... وعشان نفذت اللى قولتلك عليه ..........الحلوه دى
ورجعت بصت لهنا بشماته وغيظ
كريمه : الحلوه دى ليك الليله دى ..............مبروك يا عريس .......وهجيلك الصبح وتكون شرفتنى
وبعدين بصتله بشك : ولا اشوف حد تانى ؟؟؟

ونكمل الحلقه اللى جايه

قصة " متخافيش " الحلقه الاولى



ما تخافيش

الحلقه الاولى

هنا كانت رجعه من كليتها ودخله البيت
هنا : ماما ........يا ماما
الام بصوت ضعيف: انا هنا يا هنا ...... تعالى يا حبيبتى
هنا دخلت اوضة مامتها وهى مخضوضه : ماما فى ايه مالك انتى تعبانه
الام : مش عارفه من الصبح وبطنى وجعانى اوى
هنا : طيب قومى البسى نروح للدكتور
الام : طيب اتغدى الاول
هنا : لا قومى بس الاول ........انا هدخل اغير هدومى لحد ما تلبسى
"هنا بنوته طيبه اوى عايشه مع مامتها وباباها متو فى.....هى فى كليه اعلام عندها 20 سنه حلمها تبقى صحفيه مشهوره وتدافع عن الحق ..... مبسوطين باباها سايبلهم معاش وفلوس تكفيهم وميكنوش محتاجين لحد "
بعد حوالى نص ساعه كانت هنا بتركن عربيتها قدام عيادة الدكتور وطلعت وهى سانده مامتها
هنا : ماما اقعدى هنا ...وانا هدفع الكشف وهاجى
الام: ماشى يا حبيبتى
راحت هنا فى اتجاه ست عندها حوالى 40 سنه بس شكلها غريب اوى ومستفز من طريقه لبسها والميك اب بتاعها وهى عمال تاكل فى اللبانه بطريقه مقرفه اوى وقدامها ست كبيره فالسن شكلها على قد الحال
كريمه : الكشف 50 جنيه بس لو مستعجله ادفعى 100 جنيه
الست : بس انا مش معايا وبنتى تعبانه اوى وانا بقالى ساعتين قاعده
كريمه بعصبيه : خلاص بقى متقرفنيش اقعدى استنى دورك
الست بقلت حيله : ماشى هستنى وامرى لله
وقفت هنا شويه وهى مضايقه من اللى حصل
كريمه بضحكه صفره : ها يا حبيبتى كشف عادى ولا مستعجل
هنا بغيظ وقرف : لا عادى ..........واداتها 50 جنيه
كريمه كانها بتكلم نفسها : انتى حره عادى عادى برحتك
هنا راحت قاعدت جانب مامتها وبصت فالساعه كانت الساعه 7 لفت اديها حولين مامتها
هنا : انتى كويسه دلوقتى
الام بوجع : الحمد لله ........
وفاتت ساعات وناس بتدخل وناس بتخروج والساعه بقت 10 وهنا ومامتها لسه قاعدين والست الغلبانه لسه قاعده قدام هنا ودموعها على خدها وهى مش عارفه تعمل ايه لبنتها اللى بتتوجع .........وشويه وقامت وهى متعصبه
هنا : احنا بقالنا 3 ساعات وناس كتير جات بعدنا ودخلو هو فى ايه بالضبط
كريمه : هو العادى كده واذا كان عاجبك عاوزه تدخلى ادفعى
الام : هنا ..........يا هنا
راحت هنا لمامتها
هنا : مالك يا ماما لسه تعبانه
الام : فى ايه بانتى بتزعقى ليه ...........
هنا :عشان الست دى استغلاليه وبتاخد فلوس زياده عشان تدخل الناس
الام : طيب ياحبيتى ادفاعلها مش انتى معاكى .......ياله بقى انا تعبت
هنا : لا ياماما كده حرام طيب واللى مش معاه يعمل ايه شايفه الست دى جايه من قلبلنا ومش معاها .....وبنتها هتموت فى اديها
الام : ملناش دعوه بحد
هنا بتحدى : لا لينا وانا بقى هوقف الست المقرفه دى عند حدها
هنا استنت شويه كريمه دخلت المطبخ تعمل كوباية شاى وشويه وخرج المريض اللى عند الدكتور هنا قامت بسرعه ودخلت للدكتور الاوضه
الدكتور : اتفضلى يا بنتى
هنا : لا معلشى يا دكتور ...........ممكن حضرتك تيجى معايا لحظه
الدكتور باستغراب : فين وليه .......انا مش فاضى هتكشفى ولا لاء
هنا برجاء : معلشى يا دكتور ..........مش عطل حضرتك كتير

ونكمل الحلقه اللى جايه